världens val

november 29, 2008

Jag blir så arg!
Arg på människor som tror att de är bäst, människor som har hjärtat på fel ställe, människor som inte tänker innan de säger något. Idag, för att göra en komplicerad historia enkel, så var det en av undersköterskorna på min avdelning som totalstruntade i en patient och skrek åt henne. Gentleman? Knappast.

När jag sedan väntade på bussen hem vid Kungsportsplatsen så var det några ungdomar som stod och skrek i megafon hur glada de var över att homoäktenskap ska vara lagligt och hur bra det var.
alla ni som är bögar klappar nu! alla ni som är bögar klappar nu!
Jag blir så ledsen.

Varför räcker det inte med borgerlig vigsel?
Det kan tyckas konstigt att vi kristna inte vill att denna lag ska genomföras, men bibeln är inte positiv till homosexuella äktenskap/relationer och om man nu har valt det levnadssättet så får man väl stå sitt kast.
Lika mycket jämställdhet som det nu blir om homosexuella kommer få gifta sig i kyrkan, lika mycket rätt har väl kyrkan att avstå från att viga homosexuella? Kyrkan är en fri rörelse och har i dagens samhälle absolut ingen påverkan eller respekt från samhället (vilket den hade förr i tiden) så varför ska regeringen bestämma över den? Nog för att vi kristna skulle vilja att kyrkan fick höras och synas mer, och att människor skulle vara intresserade av den, men just nu känns det bara som att regeringen försöker göra allt för att få den ännu mindre med mera. Eller är det bara jag som tycker så här?
Nej, jag tror faktiskt inte det.. Jag tycker egentligen inte att det är jämställdheten som är problemet, för eftersom att man i Sverige får och kan vara öppet homosexuell så är det ju redan jämställt på ett sätt. Men det här med att vilja gifta sig i kyrkan, det känns som att ni i regeringen vill få den lagen igenom ”bara för att”. Tror ärligt inte att homosexuella känner sig mindre värda för att de inte får gifta sig i kyrkan, för de tror ju ändå inte på vad som står i bibeln (lever i alla fall inte efter det). Så varför vilja något så mycket som man inte tror/lever för? Det är egentligen inte själva homosexualiteten i sig jag tycker illa om, för alla har rätt att älska vem man vill, om det så är en av samma kön eller ej.
Men just att vilja få välsignelse från Gud, som de tydligen (inte?) tror på, eftersom att homosexuella inte lever efter vad bibeln säger. Det kan låta sjukt att man ska leva efter vad en bok säger, men vi kristna tror ändå att det är det som är rätt. Visst att Gud älskar alla precis så som vi är, men han älskar inte allt vi gör (ex. går in i äktenskap/förhållande med personer av samma kön för vi är inte skapta till att leva så).

Jag personligen tror inte att Gud skapar oss till något han inte vill att vi ska vara, därför tror jag faktiskt inte att man föds till att ha en homosexuell läggning. Men det är bara vad jag tror! Som jag skrev innan; varför vill homosexuella ens ha Guds välsignelse när de själva inte tror/lever efter bibeln? Låt de gifta sig borgerligt om de nu så gärna vill det, men inte i kyrkan. Kyrkan är Guds hus, och Gud vill inte att vi ska leva som homosexuella.

Allt gott /N.

Ett svar to “världens val”

  1. Word !
    Helt rätt det du skriver. (Vill förövrigt säga att jag fick adressen till din blogg av Linnéa.)

    Du bevakas från och med nu !

Kommentera

