Äta choklad och annat mänskligt

december 21, 2008

Nyss hemkommen från Skövde efter två mycket trevliga dagar! Jag älskar att vara med min bror och hans tjej för då får jag låna massa sköna tröjor och så är de så bra på att göra mig på bra humör :)

Men som ni anade på rubriken, så har jag ätit massa choklad! gaah, farligt gott! Men man blir glad, trodde jag iallafall.. Men sen när jag satt på tåget hem så började tårarna rinna från mina ögon. Bara sådär. Den unga kvinnan som satt mitt emot mig kollade på mig med sorgsa ögon och undrade nog vad som stod på.

Det undrade jag med. Egentligen så var jag inte ledsen, men kanske var det såpass längesen jag grät att ögonen behövde gråta ut lite?

Äh, jag vet inte!

Idag är det tre dagar kvar till jul, vilket känns väldigt konstigt eftersom att det inte ligger en enda millimeter snö här i Göteborg.

Gode Gud, gör så att det kommer snö på julafton. I allafall lite för då  skulle jag bli glad! Men inte så mycket så att inte mormor och de andra skulle få stanna hemma.. Amen.

Jag vet inte varför du firar jul, om du gör det bara för presenterna, eller för gemenskapen, eller du kanske inte firar jul? Jag brukar i allafall tänka på Jesus när jag öppnar mina julklappar. Även om inte resten av släkten är kristen så brukar jag be en bön, tänka på Jesus och sen brukar jag äta julgodis.

Det här blev inget bra inlägg men skit i det, för det är mina tankar ändå.

Vill passa på att önska dig en God jul och Gott nytt år!

/N.

Kommentera

