Slösa pengar på tygbitar

december 22, 2008

Visst är det konstigt?

Konstigt att man kan betala flera hundralappar för lite tyg. Lite tyg som är ihopsytt till en klänning.

Tänk att för några papperslappar så kan man få en helt ny klänning, fantastiskt eller skrämmande?

Ganska skrämmande tycker jag.. Varför ska man ha nya kläder till jul och nyår? Varför inte bara nöja sig med allt annat som hänger i garderoben?

Idag köpte jag två klänningar, som visserligen var väldigt mycket rea på, men ändå. Kunde gett pengar till de hemlösa istället. Fast samtidigt så känner jag att det är kul att handla nytt och fint när det är särskilda högtider.

Vad tycker du? Rätt eller fel?

Kan ju dock säga att jag nästan aldrig handlar nya kläder, köper tidningen Faktum av hemlösa istället :)

Men klänningarna var i allafall väldigt fina, och idag har jag nästan inte sminkat mig alls! Försöker vänja mig av det hemska kletet..

Har även bakat biskvier, slått in de sista julklapparna och griljerat skinka idag. Mycket trevligt, eller ja, det sistnämnda var väl mest bara äckligt.. :P

Och åh, vilket nostalgi jag fick när jag spelade GameBoy förut! Super Mario Land, Warioland, Bad ‘n Rad är bara några spel jag älskade när jag var liten, och älskar fortfarande!

Nu ska jag umgås lite med familjen, i detta underbara vinterland (not..)

Bless /N.

2 svar to “Slösa pengar på tygbitar”

  1. Alltså, att hitta så intelligenta personer som dig är svårt ! Särskilt när det gäller tjejer som tänker som du !
    Smitta av dig lite på Linnéa vettja ;)

    Skulle man kunna få frökens msn kanske ? :D

    Frid !

  2. men åh vad glad jag blir! haha, jag tycker Linnéa är rätt smart annars :P I allafall sånt vi har diskuterat, kanske inte typ kläder och sånt :P Jo men visst, nadiia.b@hotmail.com, adda vettja!

    Bless

Kommentera

