Slip away

december 28, 2008

Det är just vad detta året har gjort. Det har bara försvunnit. Det kom, det var och om tre dagar och några timmar så är det borta.

Förra jul och nyår så var jag i Afrika med familjen. Mellan skottlossningar och bränder så satt vi. I min farmors och farfars hus. Visst gick det ingen nöd på oss men att ha utegångsförbud i en vecka utan att veta om man skulle kunna flyga hem var det värsta.

I vanliga fall är Nairobi (huvudstaden i Kenya) en väldigt trygg plats, men just då så var det presidentval. Folk sköt som galningar och kenyanerna kom dragandes på kärror där det låg människor som hade dödats. Täckta av smutsiga plastpåsar så skyfflades de undan för att kropparna skulle kunna begravas.

Alla de stora slumområden som blev nerbrända, inte nog med att de knappt hade någonstans att bo, nu blev det lilla de ägde nerbränt.

Till och med kyrkorna brändes ner, tusentals människor dödades.

Allt på grund av politik.

Året har varit fyllt med glädje och sorg. Med kärlek och med förlust.

Även om det har hänt tråkiga saker under året så blickar jag tillbaka och fylls med glädje. För även om det hände saker jag inte ville skulle hända så blev allting bra tillslut.

Gud är god.

Idag, som ett litet avslut på 2008, har jag ätit min allra första Sushi. Och det var inte gott!

Gott nytt år dudes! Ta vara på 2009, gör saker ni aldrig förr har gjort och var inte rädd för utmaningar!

Bless/ N.

2 svar to “Slip away”

  1. Ha ett bra 2009.
    Hoppas du fortsätter att blogga, det är intressant att läsa det du skriver !
    Åter igen, ha det bäst !

    Frid !

  2. tack detsamma! :D ska försöka förbättra min aktivitet i bloggen under 2009 iallafall :P gott nytt år! :)

Kommentera

