Fenomenet Friskis & Svettis

december 29, 2008

Ni som någon gång har tränat på Friskis & Svettis har nog gjort vissa upptäckter i omklädningsrummen. I allafall om du är tonåring och tjej.

Dagen har innehållt följande: övningsköra med far, spela gameboy, spela gameboy, spela gameboy, spela super Mario på datorn, spela lite mera gameboy och träna på Friskis & Svettis. Värd dag va?

Ja, det första och det sista är väl det enda vettiga jag har gjort idag..

Men nu till det inlägget ska handla om: damernas omklädningsrum.

Och hörrni killar, det blir inte så äckligt som det låter, bara nästan haha!

Jo, som jag skrev i början; det jag ska skriva om idag, det är en sak som nästan alla kan instämma på tror jag.

Det handlar om att alla damer/tanter, ja, vad ska vi säga.. 45+ kanske, ja det låter rimligt.

Alla de (för att inte göra någon arg) kvinnorna som efter ett hårt träningspass går in i omklädningsrummet, börjar klä av sig, tar upp handduken ur väskan och hänger den över axeln. Hallå, hänger den över axeln!?

Där gör den väl ingen nytta? Där döljer den väl inte den gamla cellulitfyllda rumpan som har varit med om både det ena och andra? Nej, när den hänger över axeln så låter den istället alla oss andra granska hela kroppen, varenda liten millimeter av all synlig hud. Visst låter det underbart?

Njaa, jag vet inte om jag tycker det är så underbart faktiskt.. Håriga, plöfsiga damer som inte skäms ett dugg. Och det märkliga är att det är så på alla Friskis & Svettis, vilket du än åker till i Sverige!

Visst är det väl inget fel med att inte bry sig om vad andra tycker om sin kropp, men ändå.. När man väl har en handduk så kan man väl använda den. Lite i allafall? Då skulle jag bli glad :)

Men tack Gud för att du har skapat oss så olika, att ingen är den andra lik. Vilken konstnär Du är! Bara ett exemplar av mig i hela världen. Ett unikt fingeravtryck. You’re lovely!

Och som en hemlös sa till min far en gång: Vi ska alla vara trädkramare. Ja, alltså krama korset. Jesu kors.

Bless /N.

4 svar to “Fenomenet Friskis & Svettis”

  1. Haha, är det läskigt med de äldra damerna ? ;)
    (addade din msn förut förresten)

    Eg. Så är det väldigt bra att man inte skäms över sin kropp. Jag önskar att det kunde krypa neråt i åldrarna (inte blottandet utan nakna kroppar, utan känslan av att vara nöjd med det man har.)
    Tyvär så lever vi i en värld som denna. Där utseendefixering och ytlighet sitter som kung och drottning på tronen av sammhällsideal.
    Det är väldigt skrämmande när man tänker på hur många som försöker göra om sig, dölja eller på något annat sätt förändra sitt utseende.

    Mer om detta nån annan gång.
    Ha det bäst Nadia !

    Frid !

  2. jaa, iallafall när de såringer runt nakna, vart man än tittar haha!
    åh, haha, jaa jag addade fel adress :P
    Jaa, jag skulle också vilja vara helnöjd med min kropp och inte bry mig om vad andra tycker, men än har jag inte kommit så långt..

    men som sagt; denna diskussion kan vi ta någon annanstans än i varandras kommentarsfält haha..
    Bless

  3. a. said

    Hur svårt är det att bara titta bort? Det är väl ingen som tvingar dig att glo på deras ”Plufsiga rumpor” eller vad det nu var du skrev.

  4. Hej kära ”a.” som inte vågar skriva sitt namn för han/hon skrev en ”arg” kommentar!
    har faktiskt inte sagt att jag glor, och det var mest menat som ett litet skämt, för det är så på alla F & S. Och faktiskt så är det bara inte jag som har uppmärksammat detta, utan även många andra av mina kompisar :P

    Men hoppas att du har en bättre dag nästa gång du kommenterar!
    Bless /N.

Kommentera

