Nyårslöften, lättare att hålla? later on!

januari 1, 2009

Nytt år. Ljuvligt!

Tänkte, som hanapee redan har gjort, lista året 2008, inte så seriöst men ändå..

Årets upplevelse: Det var nog Afrikaresan. Som jag har skrivit i tidigare inlägg, så hade vi utegångsförbud i en vecka pga. presidentvalet. Även fast det var jobbigt och ganska läskigt så är det nog bra att ha sett hur det går till i andra länder.

Årets insikt: Du måste älska dig själv innan du kan älska någon annan. Ta inte folk förgivet och låt absolut inte andra (och verkligen inte din kille!) ta dig förgivet.

Årets bästa dagar: Dagarna då min f.d kille kom hem från sin skidsemester, åh vad jag var lycklig! (var faktiskt en sån toffel så jag tackade nej till en skidresa som skulle varit v.7, men eftersom min dåvarande kille skulle vara iväg v. 6 så skulle det ju bara inte funka! haha.. så jag stannade hemma och mötte honom med glädjetårar istället..)

Riktigt bra dagar var det också när vi flyttade. Även fast jag egentligen inte mådde så bra över själva flytten så var det ändå en befrielse att komma bort från Stöpen.

Årets sämsta dagar: Har varit en hel del såna här dagar år 2008. Inte för att jag har deppat över småsaker men det har varit ett turbulent år. Jag gjorde slut med min kille, jag flyttade och massa annat som jag inte behöver skriva här.

Men även om det har varit jobbiga dagar så kan jag nu i efterhand se varför allt hände då jag är glad ändå :)

Årets musik: Kate Nash, Alphabeat, Robyn, Maia Hirasawa, Michael Johnsson

Årets händelse: Att min bror blev frälst! Thank God!

Nu ska jag iväg med mor och far och äta räkor eller nåt, inte vet jag men nog får jag vara lite social idag :)

All välsignelse /N.

ps. återkommer med mina nyårslöften senare för jag hinner inte nu!

2 svar to “Nyårslöften, lättare att hålla? later on!”

  1. ”Årets insikt: Du måste älska dig själv innan du kan älska någon annan. Ta inte folk förgivet och låt absolut inte andra (och verkligen inte din kille!) ta dig förgivet.”

    Sååååå sant !

    Hoppas att kommande år bjuder på mer glädje (Y) ;D

    Frid !

  2. men det är verkligen inte det att det har varit ett dåligt år, för jag har lärt mig mycket! :)
    /N.

Kommentera

