Nyårslöften 2, lättare att hålla?

januari 2, 2009

Så, nu äntligen kommer inlägget jag lovade, fast det blir inte ens rätt dag men jaja.. :)

Jo det jag hade tänkt att skriva i det förra inlägget var varför man egentligen har nyårslöften. Är de lättare att hålla bara för att man lovar de på nyår?

Har egentligen inte fattat det där med nyårslöften förr, men det känns ändå som en kul grej.

Så, i år (om det nu hjälper att det är nyårslöften eller ej..) så har jag lovat mig själv att jag ska träna mer (och redan imorgon ska jag köpa årskort på F&S!).

Det känns som att det räcker med ett löfte till att börja med. Kanske fylls det på under första månaden på år 2009, men inte just nu.

Har ni några nyårslöften?

Nu ska jag faktiskt sova, ska åka iväg med min mor till bland annat Ikea och lite andra ställen :)

Sov gott /N.

Ett svar to “Nyårslöften 2, lättare att hålla?”

  1. Jag har skrivit typ en sida med massa grejer jag ska tänka på. Mest handlar det om tron, men också att bli säkrare i mig själv. Fortsätta utveckla mig inom den osv.

    Att man avger löften just på nyår beror nog på att det just är ett nytt år. Man tänker nog att man ska försöka göra nått bättre av det kommande än det bakomliggande.

    Jag hoppas återigen att du får ett toppen år !

    Frid !

Kommentera

