Är jag ämnad för det här?

februari 18, 2009

Ibland så undrar jag om jag verkligen är lämpad för att bo i storstan. Inte det att jag inte trivs, men på något sätt känns det som att jag sticker ut.

Detta kan låta som skryt eller att jag överdriver men det gör jag inte! Det handlar om hur jag klär mig och vilka blickar jag får. Blickar från killar/män.

De dagarna jag har på mig strumpbyxor och tunika/stor t-shirt (som inte visar rumpan!) så räcker det med att jag går över gatan utanför mitt hus så vänder sig killarna/männen som åker förbi i bilarna och kollar på mig.

Jag har jackan knäppt och svarta strumpbyxor, visar egentligen inte särskilt mycket, men det kanske räcker för att killar ska vända sig om och stirra?

Så idag så hade jag på mig jeans, stor skjorta, jacka och halsduk. Visade inte en enda millimeter av kroppen, förutom ansiktet då. Men vad tror ni händer? Killarna som åker förbi vänder sig om och kollar!

Och sen på bussen så stod jag i mitten vid ”dragspelet”, och snett bredvid mig, i sätena, så satt det två män som stirrade konstant! Hela vägen från hållplatsen jag gick på tills när jag gick av. Varför?

Jag kollade bort från de, men så fort jag bara gav de en liten blick för att se om de fortfarande stirrade, så log de ett sliskigt, obehagligt leende. Sen började de prata med varandra, men höll fortfarande alla fyra ögonen på mig.

Jag kanske överreagerar, men det var så obehagligt att jag började gråta. Visst, inte stora krokodiltårar men det var fortfarande tårar som bildades av rädsla.

Nåja, jag klarade mig helskinande men med en liten fundering på vad jag gör för fel för att alla lägger märke till mig. Klär mig utmanande gör jag inte, sminkar mig inte, visar inte mina små mandariner eller något annat utmärkande. Är det för att alla tycker jag klär mig konstigt som de stirrar?

Någon som har någon teori så tar jag tacksamt emot dessa!

Glid i frid /N.

4 svar to “Är jag ämnad för det här?”

  1. Linnea said

    storstadsborna är väl helt enkelt inte vana vid så söta människor!?
    men visst det är obehagligt, det är inte så lätt att vara tjej alltid:S

    vi ses på lördag:D <3

  2. hahaha ;) bara massa sunkiga drägg som bor här ;)
    jaa åh :D saknar dig! puss

  3. Elin said

    Det är för att du är så himla söt Nadia! Jag saknar dig något oerhört!!! <3
    http://elinvictoriastenvall.blogg.se/

  4. men ååh! puss på dig! jag har nog missat din blogg, den ska genast läggas till i listan! <3

Kommentera

