50 saker du (kanske) inte visste om mig

mars 23, 2009

1. jag hatar att duscha, slöseri med tid

2. väntar in i det sista med att gå på toa, även detta slöseri med tid

3. försöker intala mig själv att det är skönt att vara singel, fastän att jag egentligen tycker tvärtom

4. har lätt att dölja mina känslor och lådsas vara glad bland folk

5. hatar när folk skrattar falskt

6. pratar fort, vilket leder till att jag ofta stammar och glömmer vad jag skulle säga

7. flörtar för det mesta

8. önskar att jag var med i SATC

9. min högsta dröm är att få vara med i en romantisk-drama-film

10. vill adoptera en afrikans bebis

11. saknar pussar

12. älskar att läsa böcker som man fastnar i

13. kan inte läsa böcker som jag vet att jag måste läsa

14. dricker kaffe  endast vid fina tillställningar, så som bröllop eller stora kalas

15. har klaustrofobi, fick ett anfall på bussen en gång

16. får panik om det är jobbiga ljud runt omkring mig, ex. hårfön, dammsugare, någon som knaprar knäckebröd

17. är spruträdd, glömmer att andas vilket leder till att jag svimmar.. har blivit bättre på senare år

18. har haft ett synfel som har vuxit bort, så nu har jag perfekt syn

19. kollar alltid under sängen innan jag går och lägger mig, utifall att någon skulle ligga där.. troligt va?

20. är mörkrädd, fast visar inte det när jag vill vara cool

21. slutade sova med nalle och snuttefilt när jag var 14. Då blev jag tillsammans med en kille, och vågade inte vara löjlig så den fick en egen plats i min garderob

22. pussade godnatt på nallens nos varje natt, så den blev alldeles nött. Efter att jag hade viskat godnatt så fick jag inte säga någonting för då var jag tvungen att göra om hela proceduren ”godnatt mormor, godnatt morfar, godnatt farmor, godnatt farfar m.m.” hade säkert 20 st. jag sa godnatt till innan min mun var tvungen att vara tyst, vilket var ganska jobbigt när kompisar sov över då de ofta kom på något att säga efter 5 min…. ååh..

23. måste sova 12 timmar varje natt för att må riktigt bra

24. tar en powernap på 20 min. varje eftermiddag, somnar som en stock direkt

25. hatar när folk särskriver eller stavar ett ord fel

26. känner inte min lilltå på vänster fot, den förfrös i vintras

27. har komplex för mina tänder, därav tjatet om tandställningen som jag äntligen har fått!

28. har svårt att hålla kontakten med vänner som inte bor där jag bor

29. ändrar personlighet beroende på vem/vilka jag är med, inte jättemycket skillnad fast ändå så att jag själv märker det

30. kan nästan inga namn på kändisar och bryr mig inte vilka som spelar i en film

31. har nästan inte sett några moderna filmer

32. lever för musik

33. kan inte multiplikationstabellen

34. tycker om att ha annorlunda kläder på mig, så att folk kollar konstigt

35. om någon stör sig på mig så gör jag allt jag kan för att störa de ännu mer

36. drömmer mardrömmar flera gånger i veckan

37. kan inte se på skräckfilmer, då drömmer jag ännu mer

38. kommer alltid ihåg mina drömmar

39. har vaknat asgarvande och storgråtande

40. dagdrömmer varje dag

41. när jag fastnar med blicken på en kille, så är det alltid mellan benen på honom, och när jag fastnar med blicken på tjejer, så är det alltid på brösten

42. önskar ibland att jag hade ett funktionshinder eller någon annan allvarlig sjukdom, så att jag kunde uppskatta livet lite mer och inspirera folk i min omgivning att älska livet

43. älskar att vara hemma själv på morgonen så att jag kan äta frukost i flera timmar och ha alla delar i tidningen helt för mig själv

44. har svårt för att kolla folk i ögonen

45. har tvångstankar

46. hatar att äta med andra

47. har aldrig varit full

48. har varit besatt av vågen

49. pratar ofta med mig själv utan att jag tänker på det

50. jag är väldigt ekonomisk

6 svar to “50 saker du (kanske) inte visste om mig”

  1. Linnea said

    känner igen mig i en hel del med skillnaden att jag är för feg för att säga det rakt ut:P du är bra du! kramar

  2. hehe men det är faktiskt lite kul att göra såna här saker för man kommer på mer och mer som ingen vet om ju mer man tänker :P

  3. Pillan said

    Heeej vännen!
    HAr du fortfarande ingen känsel i din tå?:P

  4. nope, den är död.. haha :D ett minne för livet :P

  5. Fränt, jag kunde hålla med på mer än hälften av de där punkterna.

  6. najs :) hur hittade du hit? jag är inte så aktiv som du kanske märker haha..

Lämna en kommentar