Skitsjukdom

juni 28, 2009

Min gammelfarmor har fått cancer. Jag vet att jag inte har skrivit här på evigheter, men det är så mycket som tynger mitt hjärta just nu så jag måste bara få skriva av mig lite..

Varför ska just hon få cancer? Varför händer allt våran familj? Räcker det inte med allt jobbigt jag redan går igenom, räcker det inte redan med allt vi har gått igenom? Jag är så pissed på allt. Gud, varför visar du dig inte när man behöver dig!? Vad gör jag för fel, är jag för dum för att du ska lyssna? Varför ger du mig inga bönesvar när jag ber som mest, när jag har vacklande tro och behöver dig som mest?

Hur dåligt ska jag behöva må för att jag ska få känna din kärlek igen? va!?

åh, shit vad jag gillar dig. du är min livsglöd. this is why I fight. I fight for you, E.

Ett svar to “Skitsjukdom”

  1. Linnea said

    Å, gumman.. jag finns med dig<3
    Men det är väl så, Gud är inte den som ger problem men han gör inte heller våra liv bekymmerslösa, vi möter prövningar, berg lika stora som alla andra, eller ibland ännu större, som det känns iallafall, men precis som i "fotspår i sanden" så kommer vi, när vi väl tagit oss igenom det svåra se tillbaka på våra liv med med en tacksamhet till Gud för att han bar oss.

    "Nobody knows the trouble I´ve seen.. Or the joy.
    Samma svidande slag av övergivenhet när du sänder ut en aningslös lovsång och den faller oförstådd till marken, som en späd fågelunge utan en gren att landa i.
    Och samma lärdom: ju ömtåligare fågel, desto viktigare att den inte flyger mot människor utan mot Gud."
    (ur under mandelträdet av magnus malm.)

Kommentera

